Je bent hier Pannenkoekenboot Nijmegen > FAQ

FAQ

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht je een vraag hebben die hier niet beantwoord wordt, neem dan gerust contact met ons op. 

Prijzen

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.

Voor welke leeftijd gelden de kinderprijzen?
De kinderprijs geldt voor kinderen van 3 t/m 11 jaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis meevaren.

Zijn drankjes inbegrepen bij de entreeprijs?
Nee, de drankjes zijn exclusief. De drankjes die genuttigd worden tijdens de vaart kun je aan het einde van de vaart aan boord contant, met PIN of met creditcard afrekenen. Tijdens de Pancake Cruise is het mogelijk om de drankjes af te kopen voor € 14,50 per volwassene en € 9,50 per kind (excl. buitenlands gedistilleerd). Dit kun je bij de reservering aangeven in het veld ‘opmerkingen’.

Wat zijn de prijzen van drankjes?
De prijzen van de drankjes staan op de drankenkaarten op tafel. De gemiddelde prijs is € 2,40 per drankje.

Afrekenen

Kan er gepind worden aan boord?
Ja, aan boord van de Pannenkoekenboot Nijmegen kun je met PIN-pas betalen

Kan er met een creditcard betaald worden aan boord?
Ja, aan boord van de Pannenkoekenboot Nijmegen kun je met Visa Card of Master Card betalen.

Kan ik aan boord per persoon afrekenen als ik met een groot gezelschap kom?
Helaas is het niet mogelijk om per persoon apart af te rekenen in verband met de korte tijd die we hiervoor hebben tijdens de vaart.

Kan er vooraf betaald worden?
Ja, je kunt de entreeprijs vooraf online betalen met iDeal of creditcard.

Kan er achteraf betaald worden?
Nee, het is niet mogelijk om na de vaart te betalen. Wanneer je voor een groot gezelschap gereserveerd hebt en toch graag een rekening wilt ontvangen, dan raden wij je aan om telefonisch of via e-mail contact op te nemen met ons boekingskantoor.

Op welke manier kan ik wijzigingen doorgeven?
Je kunt via de e-mail (nijmegen@pannenkoekenboot.nl) of telefonisch wijzigingen doorgeven.

Meer informatie over de betaalmethoden vind je bij Betaalmethoden.

Reserveren

Hoe moet ik reserveren als ik een kortingsbon of -pas heb?
Bij het reserveren, kun je de kortingsbon of -pas vermelden in het vak ‘opmerkingen’. De kortingsbon of -pas dien je aan boord in te leveren of te tonen. Aan boord zal de korting verrekend worden. Let op: als je gebruik wilt maken van een kortingsbon of -pas zonder unieke code, dien je aan boord te betalen (online betalen is niet mogelijk!).

Kan ik achteraf geld retour krijgen als ik de kortingsbon toestuur?
Nee, er is geen restitutie mogelijk.

Is het noodzakelijk om mijn reserveringsbevestiging mee te nemen naar de boot?
Nee, het is niet noodzakelijk om de bevestiging mee te nemen naar de boot. Deze geldt vooral voor jezelf.

Ik heb geen bevestiging van mijn reservering ontvangen per e-mail. Wat moet ik doen?
Nadat je online de reservering afgerond hebt, ontvang je automatisch binnen enkele minuten een bevestiging per e-mail. Het kan zijn dat deze e-mail in het postvak voor ongewenste items of spam is gekomen. Wij raden je aan om eerst dit postvak te controleren. Mocht ook in dit postvak geen e-mail van de Pannenkoekenboot zijn binnengekomen, dan raden wij je aan om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Op welke manier kan ik mijn reservering annuleren?
Je kunt de reservering annuleren door telefonisch contact met ons op te nemen.

Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn reservering annuleer?
Je betaalt geen kosten wanneer je de reservering tijdig annuleert en je nog niet online betaald hebt. Wanneer je online betaald hebt, is er geen restitutie mogelijk (zie algemene voorwaarden)

Gaat de boot varen bij regen / mist / onweer / sneeuw?
De rondvaarten met de Pannenkoekenboot gaan in principe altijd door. Wanneer een rondvaart door extreme weersomstandigheden niet door kan gaan, zullen wij alle gasten tijdig informeren.

Kan ik mijn voorkeur voor een tafel aangeven?
Ja, je kunt de voorkeur aangeven voor een tafel in het veld ‘opmerkingen’. Bij het indelen van de tafels wordt hier zo veel mogelijk rekening mee gehouden, maar wij kunnen niet garanderen dat de voorkeur ingewilligd wordt.

Worden gasten die iets te vieren hebben in het zonnetje gezet?
Bij de reservering kun je in het veld ‘opmerkingen’ noteren dat er een jarige bij het gezelschap is. Het personeel aan boord zet vaak alle jarigen in het zonnetje, maar dit kunnen wij niet garanderen.

Kan ik een optie plaatsen?
Wanneer je een optie wilt plaatsen, raden wij je aan om via e-mail of telefonisch contact op te nemen met ons boekingskantoor.

Wat te doen als het aantal personen van mijn reservering verandert?
Wanneer het aantal personen van de reservering verandert, kun je dit via e-mail of telefonisch doorgeven aan ons boekingskantoor. Wanneer je online betaald hebt, is er geen restitutie mogelijk (zie algemene voorwaarden)

Boot

Is de boot toegankelijk voor rolstoelen?
Aan boord gaan in een rolstoel is mogelijk. De rolstoel(en) kun je aangeven bij de reservering en wij zullen dan een tafel op het benedendek reserveren. Op het benedendek bevindt zich ook het pannenkoekenbuffet. De toiletten zijn echter op het bovendek en alleen te bereiken via een trap. Er is geen lift of invalidentoilet aan boord.

Is de boot beschikbaar voor gasten met krukken?
Aan boord gaan met krukken is mogelijk. Wij raden je aan om dit aan te geven bij de reservering, zodat wij een tafel op het benedendek kunnen reserveren. Op het benedendek bevindt zich ook het pannenkoekenbuffet. De toiletten zijn echter op het bovendek en alleen te bereiken via een trap. Er is geen lift of invalidentoilet aan boord.

Zijn er toiletten aan boord?
Ja, er zijn toiletten aan boord en deze bevinden zich op het bovendek. Er zijn twee damestoiletten en twee herentoiletten.

Is er een babyroom aan boord?
Ja, er is een babyroom op het bovendek naast de stuurhut.

Kan ik op het buitendek zitten?
Ja, er staan tafels op het buitendek. Deze worden niet gereserveerd, maar je kunt uiteraard ook buiten gaan zitten bij mooi weer.

Hoeveel verdiepingen zijn er?
Er is een benedendek en een bovendek.

Staan alle tafels aan het raam?
Ja, alle tafels staan aan raamzijde.

Zijn honden toegestaan aan boord?
Nee, honden zijn niet toegestaan aan boord.

Mogen er zelf drankjes meegebracht worden naar de boot?
Nee, het meebrengen en/of nuttigen van eigen consumpties is niet toegestaan.

Wordt er muziek gedraaid aan boord?
Ja, er wordt achtergrondmuziek gedraaid aan boord.

Is er wifi aan boord?
Nee, er is geen wifi aan boord.

Veiligheid

Is de boot kindvriendelijk?
Ja, de boot is kindvriendelijk. De veiligheid van kinderen staat bij ons voorop. Dit betekent dat er geen lage relingen of gevaarlijke openingen zijn. Bovendien is er altijd toezicht aan boord en let de bemanning extra op de veiligheid bij het in- en ontschepen van de passagiers.

Hoeveel personen kunnen maximaal aan boord?
Er kunnen maximaal 130 passagiers aan boord van de Pannenkoekenboot Nijmegen.

Zijn er reddingsvesten?
Ja, er zijn voor alle passagiers reddingsvesten aan boord.

Pannenkoekenbuffet

Worden de pannenkoeken geserveerd?
Nee, er is een pannenkoekenbuffet. Je kunt kiezen tussen spek-, appel- en naturel pannenkoeken en vervolgens zelf de pannenkoeken beleggen met garneringen van het buffet.

Met welke garneringen kan ik mijn pannenkoek beleggen?
Er staan tal van garneringen op het buffet: zowel zoet als hartig.

Is er voldoende keus voor vegetariërs?
Ja, er zijn appelpannenkoeken en naturel pannenkoeken. Daarnaast staan er voldoende vegetarische garneringen op het buffet.

Zijn de pannenkoeken en garneringen halal?
Nee, de pannenkoeken en garneringen zijn niet halal.

Dieetwensen

Zijn er glutenvrije pannenkoeken?
Ja, aan boord is speciaal glutenvrij beslag. Bij de reservering kun je aangeven hoeveel personen hier gebruik van willen maken. Er zullen dan in een aparte pan glutenvrije pannenkoeken gebakken worden.

Zijn er lactosevrije pannenkoeken?
Ja, aan boord is speciaal lactosevrij beslag. Bij de reservering kun je aangeven hoeveel personen hier gebruik van willen maken. Er zullen dan in een aparte pan lactosevrije pannenkoeken gebakken worden.

Voor overige dieetwensen kun je via e-mail of telefonisch contact opnemen met ons boekingskantoor.

Zijn er ook andere gerechten dan pannenkoeken?
Nee, er zijn geen andere gerechten.

Rondvaart

Kan ik op een andere locatie op- of afstappen?
Nee, het is niet mogelijk om op- of af te stappen op een andere locatie.

Bereikbaarheid

Kan ik mijn auto in de buurt van de boot parkeren?
Ja, je kunt parkeren in parkeergarage Kelfkensbos of de Eiermarkt. Op de Waalkade is het helaas niet mogelijk om te parkeren, maar de parkeergarages zijn op loopafstand. Meer informatie over het parkeren vind je bij vertreklocatie.

Zijn er fietsenrekken bij de boot?
Ja, op de kade bij de boot zijn meerdere fietsenrekken.

Zijn er invalidenparkeerplaatsen bij de boot?
Er zijn enkele parkeerplaatsen bij de Lindenberghaven, maar dit zijn geen speciale invalidenparkeerplaatsen. Meer informatie over het parkeren vind je bij vertreklocatie.

Meer informatie over de vertreklocatie vind je bij Vertreklocatie.

Boek nu

Parkeren Waalkade

Parkeren op de Waalkade is niet mogelijk i.v.m. werkzaamheden. De Waalkade is bereikbaar voor voetgangers. Wij raden je aan om te parkeren in parkeergarage Kelfkensbos of Eiermarkt.

meer info

Vul hier je gegevens in en wij bellen je terug

Bel me terug